Corona-virus

Kjære gjest,

Vi holder åpent og kan trygt ta deg i mot.

For å sikre våre gjesters helse og sikkerhet i den pågående perioden med COVID-19-viruset, har vi implementert en rekke nye rutiner og prosesser.

Dette er våre nye rutiner og hva vi gjør for å holde deg trygg: 

Kontaktfri booking og betaling for leiligheter:
• For å redusere kontakt mellom mennesker til et minimum foregår alle bookinger av leiligheter via vår nettside bjorvika-apartments.no, på telefon + 47 21 38 01 88 eller på epost til post@bjorvika-apartments.no. Ønsker du å se leiligheten før du booker har vi bilder av alle leilighetstyper på vår nettside eller vi kan sende deg en film eller bilder av en spesifikk leilighet før du booker. Vi holder også digitale visninger på flere forskjellige måter, eksempelvis via Facetime eller lignende.

Kontaktfri overlevering av nøkler:
• Vi har elektroniske låser til alle bygg og elektroniske nøkkelbrikker til hver enkelt leilighet. Nøkkelbrikkene vil bli desinfisert med klorin og/eller antibakterielle renseprodukter før overlevering og vil i de aller fleste tilfeller bli levert til deg i vår nøkkelboks utenfor vårt kontor. Dette sikrer at alle nøkler er trygge og at våre gjester trygt kan hente nøkler hos oss på egenhånd, uten at de trenger å ha kontakt med andre mennesker.

• Opplæring av våre ansatte:
Vårt personell har den siste tiden gjennomgått grundig opplæring i smittevern for å forhindre potensiell spredning av smitte og vi vil fortsette å sikre høyeste prioritet på renhold og hygiene i tiden som kommer.

• Nye åpningstider fra mars 2020.
De nye åpningstidene er  fra 11:00 til 17.00 mandag til søndag. I åpningstiden kan vi hjelpe deg på telefon, epost eller med andre henvendelser. Vi har 24-timers support via vårt sikkerhetsselskap ved prekære henvendelser.

• Håndrens
Vi har småflasker med håndrens/antibac som kan hentes på vårt kontor. For ekstra trygghet må du gjerne komme til vårt kontor og ta med deg noen slike til eget bruk.

• Begrensede besøk til kontoret / resepsjonen
For å unngå for mange på et sted og minimere kontakt mellom mennesker, oppfordrer vi deg til å gjøre all kommunikasjon med oss på telefon eller epost og ikke unødvendig oppsøke kontoret.

• Ukentlig rengjøring er stoppet 
Fra mandag 16. mars har vi stoppet all ukentlig vask av leiligheter på ubestemt tid. Vi forstår at dette kan være en ulempe for noen – men dette er et tiltak vi har vært nødt til å iverksette for å sikre smittevern både for gjester og ansatte. Vi tilbyr deg naturligvis ekstra sett med håndklær og sengetøy, samt vaskeutstyr, slik at du på egenhånd kan vaske i leiligheten og skifte på sengene underveis i oppholdet.

• Desinfisering av hyppig berørte områder
Alle hyppig berørte områder blir nå behandlet med desinfiserende rengjøringsprodukter flere ganger i løpet av dagen. Dette er slike ting som nøkler, dørhåndtak til vårt kontor, vår resepsjon osv.

• Ozon-behandling av leiligheter
I alle tilfeller hvor det kan være den aller minste risiko for smitte i en leilighet har vi svært strenge rutiner for desinfisering. Leiligheten vil stå tom i minimum 3 døgn etter endt opphold før vi så behandler leiligheten med ozon-apparat. Et ozon-apparat skal fjerne 96 % av alle virus og bakterier. Etter at leiligheten er ozon-behandlet i flere timer vil vårt rengjøringspersonell rengjøre og desinfisere leiligheten.

• Full desinfisering av alle leiligheter
Våre renholdere desinfiserer alle leiligheter etter endt opphold. Dette blir gjort med klor og/eller desinfiserende rengjøringsmidler. For flere detaljer om våre vaske- og renholdsrutiner for leiligheter kan du lese her.

• Informasjonsmateriell 
Vi har laget en informasjonspakke med viktig informasjon om lokale helsemyndigheter, hvordan du kan gå frem om du har symptomer, hvem du kan kontakte osv. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi sende deg dette.

• Tilleggstjenester
Som del av våre nye rutiner tilbyr vi nå tilleggstjenester til gjester som ikke ønsker eller ikke kan forlate leiligheten sin. Vi kan hjelpe til med ærender slik som å gå på butikken, hente post, gå på apoteket eller lignende. Innkjøpte varer eller ting som vi henter vil settes utenfor leilighetsdøren til gjesten og vi gir beskjed om dette på telefon, slik at gjesten kan hente det inn.

• Mat og drikke
Som en tilleggstjeneste kan vi også bistå med innkjøp av mat og drikke. Dette kan enten være at vi klargjør leiligheten din med mat og drikke, slik at du har for de kommende to ukene for selvpålagt karantene, karantene ved innreise til Norge e.l., eller vi kan løpende hjelpe til med innkjøp av mat og drikke underveis i oppholdet ditt.

• Matbutikk på nett (kolonial.no)
I Norge har vi en tjeneste på nett som heter (bl.a.) kolonial.no. Her kan du kjøpe de produktene du vanligvis finner i hvilken som helst ordinære dagligvarebutikk og få varene levert på døra. Kolonial.no har også rutiner for kontaktfri levering av varer, slik som at alle varer vil bli forhåndsbetalt ved bestilling og varene vil kontaktfritt bli levert utenfor døra til din leilighet. Bare ta kontakt om du har spørsmål til hvordan kolonial.no fungerer slik at du kan komme i gang med bestilling av varer.

• Trenger du et sted å jobbe fra? Kontorplass?
De fleste bedriftene i Norge oppfordrer nå sine ansatte å jobbe hjemmefra og holde seg borte fra kontoret. Hvis du ikke kan jobbe hjemmefra på grunn av familie eller andre grunner så tilbyr vi løsninger hvor du kan leie våre leiligheter til bruk som en trygg og rolig kontorplass.

• Ansatte i karantene etter hjemkomst fra utlandet
Hvis du eller dine ansatte trenger et trygt, enkelt og praktisk sted å være i karantineperioden har vi dedikert kapasitet for denne typen tilfeller med tilpassende rutiner og prosesser for å ivareta din og andres helse og sikkerhet.

• Transport
Vi kan hjelpe deg å koordinere transport til og fra flyplassen og leiligheten.

• Bistand med lokale tjenester og oppdateringer, enten fysisk eller virtuelt om det er tilgjengelig.
Vi kan bistå med blant annet: 

– Telefonsupport med løpende oppdateringer om corona-virus-situasjonen i Norge
– Nødbehov
– Ordne midlertidig boopphold
– Vask (alle leilighetene har egen vaskemaskin på badet)
– Ekstra håndklær og sengetøy ved behov
– Innkjøp av dagligvarer eller andre ting

• Beskytt deg selv og andre
Hold deg trygg ved å hyppig vaske hender og bruke antibakterielle produkter. Du kan lese mer om hva du kan gjøre for din egen sikkerhet her: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

• Hva gjør du hvis du eller en av dine ansatte har blitt eksponert for viruset eller har blitt ilagt karantene når dere bor hos oss? 
Vi ber deg straks informere oss om dette slik at du best mulig kan passe på deg selv, samt at våre ansatte bedre kan bistå deg i denne perioden. Hvis du befinner deg i en slik situasjon ber vi deg umiddelbart ta kontakt med oss på +47 21 38 01 99 eller på post@bjorvika-apartments.no slik at vi kan hjelpe deg på best mulig måte og ivareta alles sikkerhet.

• Hva gjør du hvis du bor hos oss og tror du har symptomer som følge av corona-viruset? 
Hvis du blir eller føler deg syk når du bor hos, vær vennlig å følg instruksjonene fra lokale helsemyndigheter samtidig som du umiddelbart gir beskjed til oss. Hvis du skal oppsøke en lege må du gjerne gi dem vår kontaktinformasjon. Bli i leiligheten din og unngå offentlige plasser, samt gjør nødvendige tiltak for å unngå spredning. Ditt samarbeid er med på å unngå spredning og bidrar til alles sikkerhet.

I tillegg til det som er nevnt over er vi selvfølgelig tilgjengelig for å svare på alle spørsmål du måtte ha. Ta gjerne kontakt!

Med vennlig hilsen,

Alle oss på Bjørvika Apartments

+ 47 21 38 01 88
post@bjorvika-apartments.no

Åpningstider: 11.00-17.00 mandag til søndag